Les noves tecnologies a les aules han estat molt criticades, tot i que hi han professors que opinen que aquest es un suport molt útil per a mestres i alumnes. He trobat un bloc format per una professora de primària en el que explica que és una sort poder treballar amb connectivitat a Internet sempre que vols (si no falla, és clar), tenir a l'abast diferents continguts digitals i fer possible que els nens i nenes puguin ser actors del seu aprenentatge.
Aquesta pensa que les coses són més fàcils del que en un principi semblen, que incorporar les TAC a la quotidianitat de l'aula no és complicat si ja treballes d'una determinada manera i que lluny del que molta gent pensa, treballar connectats tenint ordinadors a l'aula no implica estar el 100% davant d'una pantalla.Explica que aquests últims dies a classe de matemàtiques han treballat com fer una gràfica i per fer-la han utilitzat les següents eines TAC: Open Office Draw i suport tutorial al moodle, així com enllaços de l'edu365 i de genmagic per a treballar el concepte "gràfica".
Jo crec que amb això els alumnes el que han treballat a més a més de les matemàtiques és aprendre a aprendre, potser una de les coses que busca aquesta integració dels ordinadors a les aules.
Hola Helena! Som les del blog de Videojocs i Educació i et volem dir que pensem igual que tu. Que els ordinadors s’han d’integrar a les aules i que incorporar les TIC a l’aula no és tan fácil ja que s’ha de portar un procés llarg. Els nens, en conclusió, han d’aprendre a aprendre.
ResponEliminaAlicia Abril, Silvia Caballé, Anna Chamorro i Carla Dabau