dimarts, 14 de desembre del 2010

Els ordinadors a les aules d'educacií infantil

Quan els nens de educació infantil et diuen que tenen un ordinador a la classe i que treballen amb ell, la gran majoria de la gent els hi provoca un cert rebuig, ja que tan sols pensen en els ordinadors per fer treballs amb una certa dificultat.
Una de les moltes coses que es poden fer amb els nens petits és crear un CLIC (programa explicat al bloc individual), amb el temari que s'està treballant en aquells moments a classe o bé per fer un repàs del treballat amb anterioritat.
Es podria fer per exemple a qualsevol curs d' Educació Infantil amb el tema de l'animal de la classe, es posa el so que fa el determinat animal o el número de potes i els nens i les nenes l'han d'identificar amb l'animal correctament sense equivocar-se.
Si es volgués aprofundir una mica més en el món de com utilitzar les diferents aplicacions de l'ordinador a Educació Infantil és aquest bloc en el que ens dona difernets idees de com utilitzar l'ordinador a educació infantil.

3 comentaris:

  1. El programa CLIC l'utilitzava quan era petita i ara penso que és un bon mètode d'aprenentatge ja que el nen aprèn uns conceptes de forma dinàmica, molt variats i de manera individual.

    Gràcies a aquesta entrada podré parlar d'aquest programa en el meu blog col·laboratiu perquè es podria plantejar fer-ho servir en el racó de l'ordinador.

    ResponElimina
  2. No estic d'acord sobre el que digueu de que a la gent li crea un cert rebuig sentir o saber que a infantil els nens tenen ordinador a classe. És a dir, estic d'acord en que els hi crea un rebuig però no perquè pensen en els ordinadors per fer treballs amb una certa dificultat. Personalment crec que els hi crea un rebuig saber que, des de tan petits, estan immersos en les noves tecnologies i que això pot fer que els nens no aprenguin tant o es perdin les tradicionals formes d'ensenyar.

    Tot i així jo estic a favor dels ordinadors a les aules però amb certa mesura, és a dir, no basant-ho tot amb l'ordinador.

    Jo de petita també havia utilitzat el JClic i recordo que m'ho passava molt bé ja que fèiem classe, però d'una manera més dinàmica i divertida.

    ResponElimina
  3. Jo penso exactament igual que la Laura, el que crec és que els pares al que tenen por és a que, els seus fills, de tan petits ja estiguin davant d'una pantalla d'ordinador a l'aula, i tenen com rebuig a que de més grans no sapiguen fer res sense les noves tecnologies.
    Respecte el programa CLIC jo l'utilitzava també a classe i penso que es una manera molt interessant i creativa per anar fent aprenentatges nous.

    ResponElimina