dijous, 9 de desembre del 2010

èxit a l'escola Jujol

Durant l'inici del mes de setembre, amb l'arribada dels 15 nous ordinadors del catàleg al centre, es van posar les piles: volíen aconseguir una major utilització de les Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement amb els alumnes del centre.

Van crear una segona aula d'informàtica, amb la qual cosa en la major part del dia es trobàven amb més de 30 ordinadors connectats alhora sortint cap al món exterior amb l'única línia d'ADSL de 2 Mb amb que compta el centre. En molts moments el temps d'espera de càrrega de les pàgines visitades o de les activitats en línia que proposàven superava en escreix la bona voluntat dels alumnes. Pacientment esperaven que s'acabes de carregar la pàgina des de la que havien de començar a treballar i en molts casos els mateixos alumnes, fins i tot els de P-5, t'avisaven que Internet s'havia "penjat".

Així que cap el mes de gener, van decidir posar fil a l'agulla i buscar una solució. D'entrada van descartar una segona línia ADSL donat l'esforç econòmic que representa una nova línia de comunicacions.
Com que són un centre que participa activament en el Projecte "Agenda 21" vam buscar una màquina per reciclar i convertir-la en proxy ja que havíem sentit a dir que els proxys milloraven molt la connexió a Internet. I vet aquí que es troben amb un gestor de continguts que fa anys havia arribat al centre i que mai havíen utilitzat en totes les seves possibilitats.

Amb l'ajut del Servei TAC del Departament d'Educació, van reconvertir el gestor de continguts en un proxy (CISCO CE-510A-80GB-K9). Ara, amb les gairebé 50 màquines que tenen al centre, qualsevol activitat que es realitza amb l'alumnat té garanties de bon funcionament. Saben que Internet no es "penjarà" i que tots els alumnes podran realitzar la mateixa activitat, o diferents, sense preocupar-se pel temps de càrrega. Les activitats JClic es descarreguen molt despresa i la velocitat d'accés als portals amb continguts educatius ha millorat moltíssim.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada